• Szkoła wczoraj a dziś

Miło nam poinformować, że w konkursie plastycznym „Szkoła wczoraj a dziś” ogłoszonym przez Towarzystwo Przyjaciół Ziemi Łosickiej

Luiza Zalewska zajęła III miejsce w kategorii: szkoły podstawowe, klasy IV-VIII, zaś

Przemysław Daniluk zajął III w kategorii: szkoły ponadpodstawowe.

Gratulujemy!

• Wycieczka do Poznania

1 października grupa wychowanków wyruszyła do Poznania.

Podróż przebiegła sprawnie i tuż po godzinie 11:00 spotkaliśmy się na poznańskim rynku z przewodnikiem, a jednocześnie drużynowym DH „Leśni Czapury” – Bartoszem Wawrzyniakiem. Krocząc malowniczymi uliczkami poznawaliśmy kolejne ciekawostki i legendy. Jednym z najciekawszych punktów był pokaz trykających się koziołków oraz widok na panoramę miasta. Udaliśmy się również do cukierni na degustację prawdziwych rogali świętomarcińskich. Oprócz Starego Miasta udało nam się zwiedzić Nowe Zoo i ścieżkę w koronach drzew. W drugim dniu wycieczki po Wielkopolsce ruszyliśmy w drogę do pierwszej stolicy Polski – Gniezna. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od lekcji muzealnej pt. ,,Jak żyli ludzie 1000 lat temu”, potem zwiedziliśmy Muzeum Państwa Polskiego. Wielkie wrażenie zrobiła na nas Katedra Gnieźnieńska i mnóstwo ciekawostek z nią związanych. Oczywiście historia św. Wojciecha zapisana na drzwiach katedry również okazała się niezwykle interesująca. Z Gniezna ruszyliśmy w dalszą drogę do Muzeum Archeologicznego w Biskupinie. Tam dzięki opiece przewodnika mogliśmy poznać kolejne tajemnice i poobserwować codzienne życie naszych przodków. Ostatnim punktem do odwiedzenia był Ostrów Lednicki – miejsce, które zmieniło historię Polski – wyspa Krzyża Świętego, gdzie odnaleziono relikwiarz z cząstką Drzewa Przenajświętszego oraz miejsce gdzie odbył się Chrzest Polski.