Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Łosicach

Z wizytą w Górach Stołowych i stolicy Czech- Pradze

Email Drukuj PDF

W dniach od 2 do 8 czerwca 13-osobowa grupa wychowanków z naszego Ośrodka pod opieką Anety Kaluty, Agnieszki Jakoniuk, Krzysztofa Chwedorczuka, Karola Marczuka, wzięła udział w wyjeździe w Góry Stołowe i do stolicy Czech- Pragi.  Bazą wypadową
i miejscem zakwaterowania naszej wycieczki był Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Długopolu Zdroju.

Podczas tych kilku dni udało się nam zobaczyć wiele ciekawych zakątków Dolnego Śląska. Niewątpliwą atrakcją i wydarzeniem turystycznym był wyjazd za granicę, czyli jednodniowy pobyt w Pradze. Poznaliśmy historię stolicy Czech i obejrzeliśmy najbardziej znane miejsca tego miasta. Nasi wychowankowie, mieli również możliwość, zwiedzenia słynnych w całej Polsce miejsc wypoczynku kuracjuszy, jakimi są Lądek Zdrój, Kudowa Zdrój, Polanica Zdrój, Duszniki Zdrój. Skosztowaliśmy słynących z leczniczych właściwości wód.
W trakcie pobytu, mogliśmy poczuć w lecie magię świąt Bożego Narodzenia, oglądając ruchome szopki w Bardo, Wambierzycach, oraz w Sanktuarium Matki Boskiej Śnieżnej. Ogromne wrażenie wywarł na nas niewątpliwy cud przyrody, bez wątpienia jest Jaskinia Niedźwiedzia w Kletnie. Udało nam się, nie bez trudu, zdobyć najbardziej charakterystyczny dla Gór Stołowych „Szczeliniec Wielki” oraz wspiąć się na szczyt „Śnieżnik”. W drodze do Sanktuarium Matki Boskiej Śnieżnej odwiedziliśmy również Ogród Bajek, gdzie spotkaliśmy bohaterów najsłynniejszych filmów dla dzieci. Podczas wędrówki napawaliśmy się urokiem

i szumem wodospadu „Wilczki”. Zwiedziliśmy także Kopalnię Złota, gdzie poznaliśmy historię „ najbogatszego ” miejsca w Polsce.
           Zobaczyliśmy  dużo, przeżyliśmy jeszcze więcej, a nadal ziemia dolnośląska skrywa przed nami wiele tajemnic. To stanowi wielką motywację , aby powróci tam jeszcze raz…

Dedicated Cloud Hosting for your business with Joomla ready to go. Launch your online home with CloudAccess.net.