Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Łosicach

alt

Plener malarski w Mielniku 2017

Email Drukuj PDF

W dniach 8 – 11czerwca 2017 r. odbył się w Mielniku V Nadbużański Plener Malarski. W tym roku w plenerze uczestniczyło 9 wychowanków.

W ciągu czterech dni podczas spacerów podziwialiśmy piękne krajobrazy urokliwego Mielnika, aby przenieść je na papier podczas zajęć malarskich. Wychowankowie rozwijali swoje umiejętności, eksperymentowali pracując nowymi technikami plastycznymi.

Poza zajęciami plastycznymi korzystając z pięknej pogody aktywnie spędzaliśmy czas. Podczas pieszych wycieczek wspięliśmy się na górę zamkową, skąd roztaczał się piękny widok na dolinę Bugu, przepłynęliśmy promem do Zabuża, zapoznaliśmy się z pracą i wyposażeniem straży granicznej zwiedzając miejscową strażnicę. Piknik rodzinny nad Bugiem był okazją do sprawdzenia swojej wiedzy przyrodniczej i siły fizycznej. Dużą frajdę sprawiło dzieciom pokonywanie wymyślnych przeszkód
w parku linowym.

Sobotni wieczór spędziliśmy przy ognisku piekąc kiełbaski i planując kolejny wyjazdowy plener…

Plener zorganizowali opiekunowie grupy plastycznej funkcjonującej w internacie naszego ośrodka: Elżbieta Hryniewicz, Andrzej Kalicki i Agnieszka Szewczuk.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii.

GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE

Email Drukuj PDF

W dniach 10-14 maja 2017r. grupa młodzieży naszego Ośrodka przebywała na wycieczce w Górach Świętokrzyskich. Oto co zwiedziliśmy i zobaczyliśmy:

Bałtowski Kompleks Turystyczny z Parkiem Dinozaurów, Miniaturami Pałaców Polskich i Safari wśród zwierząt,

Łysa Góra – Święty Krzyż z wystawą Świętokrzyskiego Parku Narodowego, Kościół pod wezwaniem, Trójcy Świętej i Klasztor Benedyktyński z Relikwiami Krzyża Świętego,

Pałac Biskupów Krakowskich w Kielcach,

Skansen- Muzeum Wsi Kieleckiej,

Kosciól Św. Katarzyny i Klasztor Bernardynek,

Łysica – góra Św. Katarzyny – najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich,

Sabat Krajno Zagórne- Park Rozrywki i Aleja Miniatur.

Na obszerną fotorelację z wycieczki zapraszamy do naszej GALERII.

Email Drukuj PDF

27 kwietnia 2017 roku o godzinie 10.00 sala widowiskowa Łosickiego Domu Kultury zapełniła się po brzegi roześmianymi buziami dzieci, młodzieży i dorosłych przybyłych na

XVI REGIONALNY PRZEGLĄD PIOSENKI DZIECI I MŁODZIEŻY O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH.

Organizatorami XVI Przeglądu Piosenki byli nauczyciele Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Łosicach oraz pracownicy Łosickiego Domu Kultury. Honorowy patronat nad imprezą objęło Starostwo Powiatowe w Łosicach.

Po raz szesnasty wychowankowie szkół specjalnych mogli zaprezentować swój dorobek wokalny. Cykliczna impreza ma na celu prezentację dorobku artystycznego zespołów szkół specjalnych, wyzwalanie inicjatyw artystycznych w środowisku osób niepełnosprawnych intelektualnie, a także wymianę pomysłów i doświadczeń w zakresie upowszechniania śpiewu. Przeglądowi towarzyszyła szeroko pojęta integracja różnych środowisk twórczych i szkolnych. Festiwalowym zmaganiom przypatrywali się uczniowie z Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Łosicach, dzieci i młodzież z Zespołu Szkół nr 1 w Łosicach oraz grupa „Troskliwych misiów” z Niepublicznego Przedszkola w Łosicach, którzy żywo reagowali na występy kolejnych wykonawców.

XVI Przegląd Piosenki rozpoczął Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowo Wychowawczych pan Mirosław Korzycki, zebranych powitała Przewodnicząca Rady Powiatu pani Grażyna Kasprowicz, oficjalnego otwarcia dokonali Wicestarosta Powiatu pani Bożena Niedzielak z Burmistrzem Miasta i Gminy panem Mariuszem Kucewiczem.

Więcej…

XIV MISTRZOSTWA WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO „SPRAWNI RAZEM” W PIŁCE NOŻNEJ

Email Drukuj PDF

W Warszawie w dniu 25.04.2017r. w ZSS nr 38 przy ul. Namysłowskiej odbył się turniej piłki nożnej „Sprawni Razem”. Nasi wychowankowie od wielu lat biorą w nim udział. W tym roku zajęliśmy trzecie miejsce rozgrywając w sumie cztery mecze. Pierwszy mecz grupowy wygraliśmy z SOSzW Otwock 5:4, później wysoko przegraliśmy z zespołem regionu ciechanowskiego 1:5. W półfinale nasi uczniowie stoczyli ciężki mecz z SOSzW w Płocku przegrywając 1:3, natomiast  w meczu o III miejsce pokonali 3:2 gospodarzy turnieju. Bramki w turnieju dla naszej drużyny  strzelili: Krystian Łopaciński –6, Patryk Klebanowski –3 i Paweł Nuszkaluk –1. Poza nimi w turnieju zagrali: Karol Kobyliński (bramkarz), Dawid Kasperowicz, Przemysław Kokoszkiewicz, Mateusz Klebanowski, Łukasz Tryniszewski, Dawid Cimirski.

Sławomir Karbowiak

Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka

alt

Dokumenty do pobrania - Wczesne wspomaganie

Biała szkoła w Jurgowie

Email Drukuj PDF

Zapraszamy do GALERII w celu obejrzenia obszernej fotorelacji z naszej wycieczki w góry gdzie uczyliśmy się jeździć na nartach. Relację z wyprawy mogliście śledzić na bieżąco na naszym koncie facebookowym, tak więc teraz zapraszamy do obejrzenia większej ilości zdjęć. Jednocześnie składamy serdeczne podziękowania Państwu Monice i Andrzejowi Martinczakom – naszym gospodarzom – za gościnność, a Panu Andrzejowi – instruktorowi PZN dodatkowo za nieopisaną pomoc przy nauce jazdy. Składamy również podziękowania Panu Józefowi Milanowi Modła – prezesowi zarządu Centrum Rekreacji i Wypoczynku „Hawrań” sp. z o.o. w Jurgowie, który gościł nas w swoich progach. W tym właśnie ośrodku narciarskim uczyliśmy się szusowania na bardzo dobrze przygotowanych trasach, w miłej atmosferze i niezapomnianych przepięknych krajobrazach polskich Tatr. Zapraszamy do GALERII.

Ciągną, ciągną sanie, góralskie koniki,

…w rytm tej znanej melodii w przepięknej zimowej scenerii lasów i łąk terenów nadbużańskich 19 stycznia 2017r odbył się kulig zorganizowany przez drużynę harcerską „Strachy na lachy”. Wzięła w nim udział 36 osobowa grupa dzieci i młodzieży naszego ośrodka. Po przejażdżce trzema zaprzęgami udaliśmy się na kolejne atrakcje. Wiele emocji wzbudziła jazda na workach wypełnionych sianem z górki w pobliżu rzeki Bug. Zabawa była przednia. W między czasie przy ognisku i gorącej herbatce harcerze mogli się ogrzać, odpocząć i upiec kiełbaski, które smakowały jak nigdy dotąd! Sześć godzin spędzonych na świeżym, mroźnym powietrzu minęło jak jedna chwila i gdy zapadł wieczór musieliśmy (niestety) udać się w drogę powrotną do Klepaczewa skąd autobus zawiózł nas do internatu. Teraz czekamy na kolejne karnawałowe zabawy.

Fotoreportaż w GALERII. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

Afrykańskie klimaty w środku jesieni, czyli z harcerską wizytą w Sokołowie Podlaskim.

Email Drukuj PDF

W dniach 25-27 listopada 12 osobowa grupa harcerzy z naszego Ośrodka uczestniczyła w VIII Zlocie Drużyn Harcerskich” Nieprzetartego Szlaku” w Sokołowie Podlaskim. Hasłem tegorocznego zlotu były słowa „Podróże małe i duże” i takie też emocje podróżnicze zapewnili nam gospodarze zlotu, drużyna „Duchy lasu”.
Już w piątek harcerze mogli poczuć się jak na dzikim kontynencie, obejrzeli i wysłuchali opowieści druha Marcina, o swojej podróży do Afryki. Mimo chłodu na dworze i jesieni za oknem wszyscy poczuliśmy tropikalny klimat afrykańskiego lądu. Po prelekcji, na rozruszanie kości, harcerze nauczyli się tańca, ta umiejętność bardzo się przydała drugiego dnia zlotu podczas gry terenowej. Sobotnia gra terenowa, wymagała od naszych harcerzy wykazaniem się wieloma umiejętnościami. Pokonywali tor przeszkód, wykonywali makijaże i stroje plemienne, gotowali strawę na ognisku. Największą niespodzianką dla naszych harcerzy była nauka gry na tam-tamach i bongosach przeprowadzona pod czujnym okiem przybysza z Afryki. Poczucie rytmu i umiejętności muzyczne harcerzy pozwoliły im na stworzenie prawdziwych afrykańskich dźwięków, a pieśni w języku suahili sprawiły im ogromną radość. Tak naładowani pozytywną energią, płynącą z bębnów, harcerze
ruszyli do przygotowania afrykańskich ozdób. Przed kolacją wzięliśmy udział we mszy świętej. Sobotni wieczór zakończył się andrzejkową dyskoteką.
Niedziela, to czas porządków i pożegnań. Podczas uroczystego apelu dostaliśmy dyplom i nagrody rzeczowe.  Wszyscy harcerze już dziś zgłaszają gotowość do kolejnego spotkania z drużyną z Sokołowa Podlaskiego „Duchy lasu”.

Fotorelacja z naszego pobytu w Sokołowie w GALERII. Zapraszamy do obejrzenia.

W LABIRYNCIE MITOLOGII

Email Drukuj PDF

Dnia 23 listopada 2016 roku piętnastoosobowa grupa uczniów z klas zawodowych udała się do Siedlec, by na scenie teatralnej Centrum Kultury i Sztuki poznać ogromny świat mitów greckich w spektaklu pt. W LABIRYNCIE  MITOLOGII”.

Oczami Hermesa, posłańca Zeusa, obejrzeliśmy m.in. narodziny Ateny, sąd Parysa i wojnę trojańską, poznaliśmy budowniczych labiryntu – Dedala i Ikara oraz zmagania Tezeusza z Minotaurem. Dzięki wędrówkom po mitach poznaliśmy zwroty, które przeszły do współczesnego języka polskiego, m.in.: „Róg obfitości”, „Syzyfowe prace”, „Pięta Achillesa”, „Puszka Pandory”, „Koń trojański”, „Strzała Amora”, „Stajnia Augiasza”.

Następnie udaliśmy się do Galerii Siedleckiej, by nieco się pożywić w McDonald’s i dokonać drobnych zakupów. Zadowoleni wróciliśmy do Łosic.

Uczniami opiekowały się: Marzanna Mrozowska i Justyna Romanowicz-Gizińska.

Opracowanie: Justyna Romanowicz- Gizińska

Halowy Turniej Piłki Nożnej „Sprawni-Razem”

Email Drukuj PDF

17 listopada 2016 roku nasz Ośrodek był organizatorem Halowego Turnieju Piłki Nożnej Chłopców rozgrywanego w ramach działalności Mazowieckiego Stowarzyszenia Społeczno-Sportowego „SPRAWNI RAZEM”. W turnieju wzięło udział 6 drużyn reprezentujących Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1 w Otwocku, Zespół Szkół Nr 3 w Płońsku, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Lesznie, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Siedlcach, Zespół Szkół Specjalnych nr 38 w Warszawie i gospodarz turnieju - Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Łosicach. Turniej został rozegrany w pięknej hali Liceum Ogólnokształcącego (za udostępnienie dziękujemy dyrekcji Liceum)a otworzył go kierownik Powiatowego Zespołu Administracyjno-Oświatowego Szkół – Pan Leszek Szyc wraz z dyrektorem naszego Ośrodka – Panem Mirosławem Korzyckim. Turniej rozegrano systemem „każdy z każdym”. Po rozegraniu 15 meczów klasyfikacja końcowa wyglądała następująco:

Więcej…

Strona 1 z 22

Dedicated Cloud Hosting for your business with Joomla ready to go. Launch your online home with CloudAccess.net.